„ATEITIS BE HEPATITŲ!” – ŠIANDIEN PASAULINĖ HEPATITŲ DIENA

„Ateitis be hepatitų” – šiandien, liepos 28 d., pasaulyje žymima Pasaulinė hepatitų diena. Pasaulinės sveikatos organizacija (PSO) primena, jog laiku diagnozavus bei gydant virusinius hepatitus, galima išvengti kepenų vėžio ir kitų sunkių kepenų ligų.​

Hepatita B plinta trimis būdais: per užkrėstą kraują ar kitus organizmo skysčius, lytinius santykius bei iš motinos vaikui. Hepatito B padeda išvengti vakcinacija.​

Lietuvoje nėščiosios nemokamai tiriamos dėl virusinio hepatito B, o naujagimiai skiepijami pirmąją parą po gimimo; vėliau – pagal vaikų profilaktinių skiepijimų kalendorių. Pakankamas imunitetas hepatito B virusinei infekcijai susidaro įskiepijus pilną vakcinos kursą (tris vakcinos dozes). ​

Hepatitai – tai antroji mirties nuo infekcinių ligų priežastis po tuberkuliozės. Kasmet nuo hepatitų miršta 1,3 mln. žmonių…​

Tarandės šeimos klinikoje skiepijame nuo hepatito A ir B. Kainas rasite čia:

Dažniausiai užduodami klausimai apie vakcinaciją nuo hepatito B viruso:Hepatitas

Kam rekomenduojama pasiskiepyti nuo hepatito B infekcijos?

• naujagimiams ir vaikams, kurie nebuvo paskiepyti ankstesniame amžiuje,
  • seksualiai aktyviems asmenims, kurie turi atsitiktinius lytinius santykius,
  • homoseksualiems vyrams,
  • švirkščiamųjų narkotikų vartotojams,
  • medicinos darbuotojams, kurie gali turėti kontaktą su paciento krauju,
  • hemodializuojamiems pacientams,
  • keliautojams,
  • užsikrėtusiems ŽIV asmenims,
  • visiems asmenims, kurie nori apsisaugoti nuo hepatito B infekcijos.

Kiek ilgai išlieka imunitetas pasiskiepijus nuo hepatito B viruso infekcijos?

Tyrimų duomenimis, imunologinis atsakas išlieka mažiausiai 15 – 20 metų paskiepijus sveiką asmenį iki 6 mėnesių amžiaus pilnu kursu (trimis dozėmis).

Ar galima tuo pačiu metu skiepytis nuo hepatito B viruso ir nuo kitų infekcijų?

Taip, galima skiepyti kartu su kitomis vakcinomis, tačiau į skirtingas kūno vietas. Hepatito B vakcina nesudaro trukdžių susiformuoti antikūnams nuo kitų infekcijų.

Ar nuo hepatito B viruso infekcijos gali būti skiepijamos nėščios arba žindančios moterys?

Taip, gali. Remiantis skiepijimo patirtimi, nebuvo registruota nepageidaujamų reakcijų į vakciną kūdikiui, kai buvo paskiepyta moteris nėštumo metu. Tuo tarpu nėščiajai užsikrėtus hepatito B virusu, ligos eiga gali būti labai sunki, o naujagimiui išsivystyti lėtinis hepatitas B. Žindymo laikotarpis nėra kontraindikacija skiepytis nuo hepatito B viruso. Planuojančioms pastoti neimunizuotoms moterims rekomenduojama pasiskiepyti iki nėštumo. Trys vakcinos dozės turėtų būti įskiepytos per 6 mėnesių laikotarpį.

Ar vakcina nuo hepatito B viruso infekcijos yra saugi?

Taip, saugi. Skausmas dūrio vietoje yra dažniausia nepageidaujama reakcija į vakciną nuo hepatito B infekcijos.

Atgal į straipsnių sąraša