VANDENS AEROBIKA – SVEIKAS KŪNAS BE ALINANČIŲ PRATIMŲ

Vandens aerobika, tai užsiėmimai vandenyje, kurie nekeldami streso organizmui teigiamai veikia kraujagyslių ir širdies veiklą, gerina koordinaciją, skatina smegenų veiklą, kūnas tampa tvirtesnis ir stangresnis, gerėja deguonies įsisavinimas, didėja plaučių tūris, stiprėja kvėpavimo sistema.

Vandens aerobika yra vidutinio intensyvumo mankšta, todėl pratimai yra subalansuoti taip, kad tiktų ir tiems, kurie ieško lengvesnių būdų atsikratyti nereikalingų kilogramų, bei tiems, kurie siekia tiesiog sustiprinti savo kūną ir pagerinti fizinę būklę. Pratimai leidžia pajausti kaip palaipsniui kūnas tampa tvirtesnis – stiprėja nugaros, pilvo, šlaunų, klubų ir sėdmenų raumenys, taip pat greitėja medžiagų apykaita.

Vandens temperatūra teigiamai veikia visą organizmą – mažina raumenų tonusą ir skausmą. Vandenyje pratimus atlikti yra lengviau nei sausumoje, net ir tuos, kuriuos salėje atlikti buvo skausminga ar sudėtinga.

Įlipus į baseiną kūno svoris sudaro tik 30% svorio sausumoje. Todėl sumažėja apkrova sąnariams, raiščiams, sausgyslėms ir raumenims, nors atlikti pratimą vandenyje reikia 80%  energijos daugiau ir krūvį patiria visas kūnas. Vandenyje galima reguliuoti vandens pasipriešinimą jį didinant ar mažinant, todėl po truputį pratimai gali būti sunkinami ir netrukus pasiekti geresni rezultatai.

Mankšta vandenyje naudinga sergant kvėpavimo takų ligomis. Mankštinantis vandenyje slėgis apsunkina įkvėpimą, tačiau skatina ilgą gilų iškvėpimą, todėl stimuliuoja kvėpavimo sistemą, stiprinami kvėpavimo raumenys, padidėja krūtinės ląstos paslankumas, gyvybinis plaučių tūris.

Dirbantiems sunkų protinį darbą, kurie didžiają dienos dalį praleidžia sedėdami ar tie, kurie jaučia nugaros skausmus, mankšta vandenyje raumenis atpalaiduoja. Po tokių mankštų vandenyje gerėja miegas, stiprėja raumenų jėga, didėja sąnarių paslankumas, stiprėja širdies ir kraujagyslių, kvėpavimo, jutimų sistemos, gerėja laikysena. Vanduo atpalaiduoja ir šalina nuovargį.

Vanduo veikia ir emociškai – ramina, leidžia atsipalaiduoti, atitrūkti nuo streso. Baseine patiriamas laisvumas suteikia pasitikėjimo savo jėgomis. Teigiamos emocijos visuomet padeda stiprėti ar sveikti po traumų. Ypatingai naudinga ir žmonėms dirbantiems sunkų protinį darbą.

Eglė Dragūnaitė, Tarandės šeimos klinikos kineizterapeutė

Daugiau informacijos apie užsiėmimus Tarandės šeimos klinikoje.

Kviečiame registruotis į VANDENS AEROBIKOS treniruotes Tarandės šeimos klinikoje, tel.: +370 52 354 471 arba el. paštu info@tarandesklinika.lt

 

Atgal į straipsnių sąraša